Followers

Saturday, 17 November 2012

Petua #1 : Menghilangkan Bau Peti Ais

nak tayang fridge magnet sebenarnya =p

Suke kunyah ais. Tapi ais kat peti ais saya berbau la. Tak best dah nak kunyah-kunyah. Mula la cari alternatif tak nak bagi peti ais berbau. Yang saya pernah dengar, guna arang. Sebab dah tak tau mane nak cari arang, saya google kat internet. Banyak juga bahan-bahan yang boleh hilangkan bau peti ais ni. Antaranya ; roti, esen vanilla,  oren, nenas. Dalam banyak-banyak bahan tu, yang paling senang nak cari : ROTI. Lepas cuci satu peti ais, terus letak 2 keping roti kat tingkat bawah & 1 keping roti kat tingkat atas.

gile kosong peti ais :D

Biarkan sampai roti tu keras macam kena bakar tahap maksimum. Tengok tak roti tu dah melengkung? Hehe. Dah 3 hari saya biarkan. Memang mujarab. Terus hilang bau kurang enak. Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...